måndag, april 21, 2008

Snurrig dag!

Hej hopp!

Snurr snurr var dagens tecken ;) men det kan inte bli något annat när jag och mammsen är ute och lalar.

Börjar med att jag blir hämtad och sen tankning, efter det kör vi in till Arlöv och köper lamellgardiner till min balkong, finfna! Efter det på mosaik och kranjakt på OBS! HAHA! Ska män ta reda om något använder de nättet, yra runder och köpte kaffe i muggar som var stora som termosar = ledde till att vi kom sena till Kvalitetsdagen (och inget pris vann vi heller men vi är bra, bättre & bäst för de ändå..) Väl när vi var där så ville vi bara hem och nissen som höll föredraget gick runder fråga olika grejs som hade med föredraget att göra. Mamma och klara oss nästan men sista rundan han skutta runder så fick han oss! AJAJ! Men jag något i stil med "Hoppa/Fråga/Skicka vidare" Så några andra kollegor fick turen, ops! Men vi hade ju inte hajat frågan ens.

När det väl var slut. Det var intressant och så.. men är helt klart mkt mer givande när det inte är på ens ända lediga dag på hela veckan. Var säkert bara Resursteamet som hade det obligatoriskt i hela kommunen men det gav iallafall 3 h.

Iallafall, åkte till Coop och handla blev mkt hej, hej, hej, hej, hej, hej.. osv.. jobbe"skada" men det jag skulle komma till var att Jonnys föll ner i vagnen mammsenn kom med, hon var så koncentrerad på vad jag sa (JA! det kan hända). Om ni inte förstod det så krocka mamma med en stappel av senap märket Jonnys för att hon lyssna på min ljuva stämma.

Sen när vi är hemma på Rönnebergavägen var det en uttmaning att bära in lamellgardinerna utan att slå ner någon och något de är ju 2 m långa. Lyckades rätt bra om jag själv får säga det Tolka som Ni själv vill ;) Jag har köpt en Boll och har fått både mamma och syster att köpa en. Mamma skulle testa min och plötsligt hör man en dunst från rummet brevid och då har mamma rullat av bollen HAHA! Notis! mammas första gång! Om hon har fått luft i sin så har hon nog mörklagt hela huset och tränar väl på att inte trilla av, hehe! Annars idag så har vi snubblat fram, kört fram (ända fram till Spec.huset för att se infoskylten och sen brummat där ifrån) men helt klart mamma har klantat sig fram, så kan det vara ibland!

=
Denna dagen har varit en dag som systeryster skulle ha tyck var pinsam, brukar hon tycka om både mig och mamma vår och tänk då båda på en gång!
MOHAHA!

Funderar på att sätta upp en vägg. Såg det i en annan 1:a som var på http://www.hemnet.se coolt! Ska nog gå på visningen om jag kan. Skoj med visningar och idéer får man jue grattis, Toppen!

En läskig grej hände med idag! Där jag köpte gardinerna fråga försäljaren om jag hade ringt i veckan som gick men nej, det var inte jag. Det var någon annan Bonni! Mkt läskigt, tänk att någon annan heter samma som mig! Ni måste tro jag är knäpp men det är så att jag är ensam oim att heta Bonni förutom hästar & hundar då förstås. Det är mitt namn jue!!

Bonnatid, Bonnatid, Bonnatid & Bonnatid!!!!!! Tack ich hej för med!

Inga kommentarer: